Communicatie

Iedereen communiceert, of dat nu bewust is of onbewust. Voor mij is communicatie een manier om een dialoog aan te gaan, informatie uit te wisselen of kennis over te brengen. Een middel om begrip te genereren, een doel te bereiken of gedrag te beïnvloeden. Heldere en tijdige communicatie kan misverstanden voorkomen. Bijvoorbeeld tussen management en medewerkers, tussen collega’s, tussen bedrijven en klanten, tussen overheid en burger. Met behulp van effectieve en creatieve communicatie en storytelling krijgen mensen, merken, organisaties, producten en boodschappen de aandacht die ze verdienen. Strategische communicatie is belangrijk voor het verwezenlijken van lange termijndoelstellingen en ambities en het oplossen van complexe vraagstukken.

Als communicatieadviseur heb ik ervaring met startups, als interim, binnen projecten, en als begeleider, ondersteuner en coördinator. Mijn aanpak kenmerkt zich door luisteren, doorvragen, schakelen tussen verschillende belangen, het leggen van verbindingen en het zoeken van oplossingen. Mijn bevindingen werk ik uit in een rapportage of plan. De uitvoering hiervan of ondersteuning hierbij kan vanzelfsprekend deel uitmaken van de opdracht.