Copy
Wie schrijft, die blijft. Er zijn zoveel manieren om een boodschap onder woorden te brengen, of dat nu op papier is of digitaal. Met taal kun je spelen. Om een verhaal te vertellen. Om een boodschap begrijpelijk te maken. Om door middel van de tone of voice een gevoel over te brengen. Om te concretiseren, te triggeren, te overtuigen, te betoveren en te verleiden.
Als copywriter/journalist zorg ik voor pakkende, pittige, puntige, prettige, poëtische, praktische, publieksgerichte en vooral to the point teksten. Bijvoorbeeld voor artikelen, speeches, nieuwsbrieven, brochures, persberichten, columns of webteksten. Of voor het (her)schrijven van commerciële of andere (beleids)plannen, het redigeren van bestaande teksten, of interviews met onbekende en bekende mensen. Engelstalige copy of vertalingen naar het Engels kan ik inhouse verzorgen.
Ik schrijf over alles wat op mijn pad komt, van infra tot verzekeringen. Natuurlijk zijn er onderwerpen die me specifiek na aan het hart liggen. Zoals (cultuur)historie, mensen, mode, lifestyle, beauty, design, reizen, gastronomie, natuur, gezondheid en niet te vergeten: de mooie regio waar ik woon. Zo doe ik regelmatig opdrachten voor het Twents Bureau voor Toerisme. Schreef ik artikelen over Nationaal Landschap Noordoost-Twente in opdracht van de provincie Overijssel. En artikelen over typisch Twentse onderwerpen voor Twentse magazines.